Duurzame dinsdag: Welke duurzame stappen zet u als huisarts?

Duurzame dinsdag: Welke duurzame stappen zet u als huisarts?

Het is alweer bijna zover, de eerste dinsdag van de maand september is het Duurzame Dinsdag. Dé dag waarop duurzame ideeën en innovaties een podium krijgen in politiek Den Haag. Inmiddels zijn er al bijna 175 initiatieven ingediend die de wereld een beetje groener, mooier en duurzamer maken.

Er staan echt fantastisch veel goede ideeën tussen! Een mooi moment om ook (weer) eens na te gaan wat wijzelf nog kunnen verbeteren. En eigenlijk willen we u als huisarts inspireren en motiveren om ook van dit moment gebruik te maken en eens kritisch na te gaan welke (kleine) stappen u kunt zetten om ook wat duurzamer bezig te zijn.
 

Wist u dat de zorgsector maar liefst 328 MILJOEN kilo afval per jaar genereert?

Naar aanleiding van de aflevering "Een Zieke Afvalberg" van het programma Wat Houdt Ons Tegen? van de makers van Omroep HUMAN, schreven we hier al een post over welke gedeeld is op LinkedIn. 

Zorginstellingen, verzekeraars en de overheid hebben een Green Deal Duurzame Zorg ondertekend, waarin ze zich ten doel stellen om in 2030 het gebruik van grondstoffen te halveren en de CO₂-uitstoot met 55% te verminderen. Ze streven naar een circulaire en klimaatneutrale zorgsector tegen 2050. Om dat te realiseren moeten er uiteraard wel wat zaken veranderen.
 

Afval is echter slechts één van de vele duurzame stappen die u kunt nemen.

Naast minder afval genereren zijn er natuurlijk nog tal van andere opties om bezig te zijn met duurzaamheid. Wilt u hier als huisarts mee aan de slag, maar kunt u wel wat inspiratie gebruiken? Lees dan eens dit blog: Duurzaamheid in de Zorg: Hoe Huisartsenpraktijken Hun Praktijk Kunnen Verduurzamen
 

Maar hoe zit het dan met de duurzaamheid van SaaSzorg?

Alle diensten van SaaSzorg worden volledig groen aangeboden. Daarnaast denken wij uiteraard na over eventuele verdere impact die we maken en hoe we dat dan zo duurzaam mogelijk kunnen doen. Denk hierbij onder andere aan klantcontact via telefoon, mail of videochat, maar ook qua marketingacties houden we het thema duurzaamheid altijd in ons achterhoofd

Top